Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Tesla už oficiálne predstavila svoj nový CyberTruck

T CyberTruck

Automobilka Tesla konečne predstavila svoje prvé sériové vozidlo s názvom Cybertrucky. Tieto autá sú údajne tuhšie, ako McLaren, rýchlejšie ako Porsche a vraj sa nikdy neprevrátia. Tesla vie, ako na seba upozorniť, a tak pri premiére dostala do popredia aj rozličné technologicky moderné a aj marketingové vychytávky.
Tesla v týchto dňoch predstavila dlho očakávaný a avizovaný model Cybertruck, pričom zároveň odovzdala už aj prvých desať exemplárov. Hoci Elon Musk o týchto ľuďoch hovorí ako o skutočných zákazníkoch, Tesla má vraj totiž obrovské problémy s výrobou a už skôr uviedla, že plnú kapacitu (250 tisíc kusov ročne) skôr ako v roku 2025 nedosiahne. Keď si uvedomíme, koľko odkladov slávnostnej premiére predchádzalo, môže sa tak stať ešte aj neskôr.

T CyberTruck

Pôvodne mal totiž Cybertruck štartovať na 39 990 dolároch, pričom jeho vrcholné prevedenie s tromi elektromotormi malo zvládnuť na jedno nabitie cez 800 kilometrov. Aktuálne však bolo oznámené, že základný model s jednou pohonnou jednotkou a pohonom zadných kolies bude k dispozícii od 60 990 USD ), navyše ho ešte dva roky nepôjde reálne kúpiť. Reálne dnes musíte za vozidlo zaplatiť najmenej 99 990 USD.. Za to dostanete vrcholnú verziu zvanú Cyberbeast, ktorá na nabití zvládne len 515 km, pochopiteľne teoreticky a aj to len za optimálnych podmienok.

T CyberTruck

Tesla napríklad hovorí, že Cybertruck je tuhší ako superšportový McLaren P1, čomu je ešte možné veriť. Hovorí ale tiež, že ho za jazdy nemožno prevrátiť, čomu sa už verí o dosť horšie. A automobilka tiež usporiadala závod v šprinte, počas ktorého pick-up pozametal s Porsche 911, a to napriek tomu, že mal pripojený podval s naloženým ďalším kupé. To na prvý pohľad vyzerá vskutku pôsobivo, najmä keď si uvedomíme, že Cybertruck váži niečo málo cez 3 100 kilogramov.

Treba si však uvedomiť, že ona trojica jednotiek dáva variantu Cyberbeast k dispozícii 845 hp, teda 857 „európskych” koní. Oproti tomu sa potom postavil základný variant 911, teda Carrera T, ktorý disponuje 380 koňmi. Je potom síce pravdou, že na konte má tiež oveľa nižšiu hmotnosť, avšak prioritou tejto verzie sú puristické zážitky pri jazde po kľukatej okreske, nie oslňujúca dynamika v priamom smere. Na tú sa však s časmi 2,6 sekundy (0-97 km/h) a 11 sekúnd (0-400 metrov) zameriava práve vrcholný Cybertruck.

T CyberTruck

Cyberbeast je okrem oných 857 koní a dojazdu 515 km spájaný aj s maximálkou 209 km/ha ťažnou kapacitou 4 990 kg. Za tieto parametre je nutné zaplatiť minimálne spomínaných 99.999 USD. Pokiaľ by to pre zákazníkov bolo príliš veľké sústo, môžu zvoliť dvojmotorovú verziu All-Wheel Drive, pri ktorej je ťažná kapacita rovnaká, a to napriek nižšiemu výkonu (600 hp/608 koní). Tento model má na jedno nabitie zvládnuť 547 km, jeho maximálka je 180 km/ha stovku dá za 4,1 s.

T CyberTruck

Zatiaľ čo s prevzatím týchto verzií, z ktorých tá dvojmotorová je k dispozícii od 79 990 USD , majú počítať v budúcom roku, najlacnejší jednomotorový model Rear-Wheel Drive dorazí až v spomínanom roku 2025. Spájaný je s ním potom šprint na stovku za 6,5 ​​sekundy a dojazd 402 km. To nie je práve veľa, a preto Tesla zákazníkom chce ponúknuť aj tzv. Range Extender. S pomocným spaľovacím ústrojenstvom ale v ich útrobách nepočítajte, namiesto toho sa pod daným názvom skrýva druhý paket batérií.

T CyberTruck

Riešenie Tesly by malo dojazd predĺžiť o zhruba 210 km, ale treba počítať s tým, že zaberie zhruba tretinu korby. Automobilka tento paket tituluje ako vyberateľný, bližšie špecifikácie však už neudáva. Dá sa však predpokladať, že batérie budú vážiť niekoľko sto kíl, čo znamená, že sami ich neprehodíte ani náhodou. Je tak dosť možné, že spolu s touto možnosťou si budete musieť dokúpiť aj niečo ako „kyberžeriav“, ktorý všetko zastane za vás. Na koľko ale všetko vyjde, je stále tajomstvom.

Na záver už len spomenieme, že okná vozidla majú skutočne odolať aj hodenému kameňu, zatiaľ čo karoséria je nepriestrelná, čo podľa Tesly má viesť k vyššiemu tichu vo vnútri. Tučné sklo však bolo zjavne nutnosťou, pretože aerodynamický koeficient vozidla činí nemalých 0,335. Čo prinesie tejto nadčasovej automobilke budúcnosť ešte uvidíme.

T CyberTruck

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *