Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Honda už zvažuje svoj progres s elektomobilmi?

Honda už zvažuje svoj progres s elektomobilmi (3)

Prakticky deň čo deň sme svedkami slov avizujúcich oddanosť tej či onej automobilovej značky elektrickej mobilite. Stavajú nové výrobné haly, prechádzajú na vývoj elektromobilov a pomaly sa lúčia s klasickými spalovacími motormi. Prečo sa toľko výrobcov aspoň v tejto rovine ženie smerom k niečomu, čo vo veľkom meradle zreteľne nemusí fungovať? A navyše to neimponuje ani veľkej väčšine zákazníkov? Faktom je, že to stále robia. A Honda je medzi takýmito značkami veľmi vysoko. No zdá sa, že svoju filozofiu v niektorých smeroch začínajú prehodnocovať.

Jej oddanosť elektrifikácii – hoci zatiaľ ide hlavne o hybridné pohony – zachádza až tak ďaleko, že jej absolútne nevadí, že prichádza o väčšinu zákazníkov. Napríklad v susednom Česku táto slávna automobilka predala vlani iba 983 áut za celý rok a počas štyroch rokov sa predajni prepadla o viac ako polovicu. Čuduje sa niekto, keď dnes predáva hybridný Jazz v prepočte od 22.500 €, alebo elektrický model e začína od 36.000 € ?

Nejakú chvíľu sa zdalo, že Japonci touto cestou pôjdu až do sebazničenia, realita ale skôr, alebo neskôr zrejme dotlačí každého. Aj elektromobilite takto oddaná značka tak teraz ústami svojho najvyššieho šéfa Toshihira Mibeho v rozhovore pre agentúru Reuters pripustila, že v priebehu prebiehajúcich štúdií uskutočniteľnosti budúcich technológií zisťuje, že spaľovacie motory bude asi musieť udržať v prevádzke dlhšie, ako zrejme plánovali. Najmä vo výkonných autách, nákladných autách a lietadlách . A nemusí nutne zostať len pri tom.

Na takú „štúdiu uskutočniteľnosti” stačí ceruzka, kalkulačka a trocha predvídavosti. No zrejme Honda najprv musela veľa stratiť, aby na to prišli. „Nabíjacia infraštruktúra pre našich zákazníkov nie je na tam, kde by mala byť,“ povedal v rozhovore okrem iného Mibe. To je tiež pravda, problémom sú ale samé autá, ktoré sú s elektrickým pohonom veľmi drahé a pomerne málo využiteľné. Mibe tak pripúšťa, že spaľovacie motory bude Honda ponúkať aj po roku 2040, hoci niekde majú byť zakázané o 5 alebo 10 rokov skôr, a to s pomocou syntetických palív.

„V oblasti vývoja motorov sa pohybujem viac ako 30 rokov, takže pre mňa osobne je to trochu hrozivé,“ priznal Mibe. „Ale musím oddeliť svoje vlastné pocity od toho, čo je pre firmu najlepšie,“ uviedol ďalej v celkom obvyklom štýle ľudí v jeho pozícii.

Čo k tomu dodať?

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *