Situácia v súvislosti s elektromobilmi, zdá sa, že pre automobilky nie je až tak ružová, ako sa to najprv mohlo zdať. Svoje o tom zrejme tuší aj automobilka Honda. So svojim modelom e už navždy skončila. Znamená to, že každý, kto sa pre tento automobil rozhodol si už môže vybrať len zo skladových zásob.
Japonská automobilka totiž malý batériový hatchback postupne sťahuje z ponuky prakticky v celej Európe. Konfigurátory navonok ešte fungujú v Británii alebo Švajčiarsku, súhrn ale už nikam nevedie, takže na starom kontinente to má definitívne spočítané. Hoci toto sympatické a nadčasové autíčko malo svojich priaznivcov, zrejme ekonomika nepustí.
Mala zaujímavý retrodizajn pripomínajúci prvú generáciu Hondy Civic zo začiatku 70. rokov, päť veľkých displejov namiesto klasickej palubnej dosky, pohon zadných kolies a na mestské mini slušnú dynamiku i obratnosť.
Honda e bola na náš trh uvedená len v polovici roka 2020 so základnou cenou 35 tisíc eur, lenže na žiadne zaujímavé čísla nedosiahla. To by ešte nebol problém. Slovensko je v počte predaných batériových áut v Európe na chvoste spolu s pár krajinami. Problém bol v tom, že o ňu nebol záujem ani na najväčšom európskom trhu, teda v Nemecku. A táto ekonomicky silná krajina je pre automobilky kľúčová.
Ešte v roku 2021 si ju bolo ochotných kúpiť na západ od ČR 1256 motoristov, potom ale čísla prudko spadli. V roku 2022 si ich Nemci objednali len 677 kusov a zvyšok kontinentu na tom nebol lepšie. Predalo sa ich 1545. A to Honda nemala veľké oči. Pôvodne ich chcela v EÚ predávať okolo 10 tisíc ročne.
Tento rok dopadol ešte horšie. Podľa čísiel Automotive News Europe sa od januára do augusta našlo na celom kontinente len 464 zákazníkov a Nemci nad malým „éčkom“ tiež zlomili palicu. Podľa Autobildu sa ich od začiatku roka do októbra 2023 predalo 101 kusov.
Redakcia ÚAMK