Prvý z nich, malý a lacný up!, už to mal podľa skorších informácií spočítané dávno, až teraz to ale VW definitívne potvrdil ako nevratné, ako informuje Berliner Morgenpost . Podľa hovorkyne automobilky „bude dodávka posledných vozidiel pokračovať až do polovice roka. Potom skončí.” Druhou a možno ešte boľavejšou stratou je dodávka Transporter T6.1 vo všetkých jej verziách. „T6.1 už nejde objednať,” hovorí hovorca aj v tomto prípade. Výroba stále prebieha, ale všetky vozidlá už majú vopred svojich kupcov. „Máme úplne vypredané,” dodáva zástupca firmy pre tlač.
Keby o tieto modely stratili popularitu, VW ich bude z posledných síl vyrábať na sklad a za cenu veľkých zliav posielať do obehu. Nič také sa nedeje, celá produkcia je aj viac ako pol roka dopredu rozpredaná, koniec týchto vozidiel tak možno s pokojným svedomím označiť za násilný. Vyššie uvedené dôvody potvrdzuje sám šéf VW: „Museli by sme do nich integrovať úplne novú elektronickú architektúru. To by bolo jednoducho príliš drahé,“ hovorí k veci Thomas Schäfer. Preto padlo rozhodnutie ukončiť výrobu modelu up! bez nástupcu. „Bohužiaľ,” dodáva Schäfer s tým, že tento model je stále žiadaný.
Úradná pikantéria na záver – VW T6.1 sa bude ešte chvíľu vyrábať v obytnom prevedení, pretože tie isté pravidlá platia pre karavany až od 1. septembra 2024. Znovu: Kto to vymýšľa, aký má toto zmysel? 55 dní po 7.7., hrá sa tu snáď niekto s číslami? Robí si z nás blázny, ukazuje, že si môže vymyslieť čokoľvek a my to jednoducho urobíme? Ťažko v tom vidieť inú „logiku”.
Z informácií Morgenpostu môžeme zrekapitulovať, že koniec v júli 2024 stihne z nemeckých áut aj Porsche Boxster a Cayman, Audi TT a R8 alebo Smart Fortwo. Skončí aj Renault Zoe, padne spomínaný Fiat… Budú to najskôr desiatky modelov a prečo? Na čo potrebujete v aute pripojenie k internetu, ktoré potom budete komplikovane zabezpečovať?
Redakcia ÚAMK