Všetko vyzerá, že áno. Majiteľ značky Stellantis totiž podľa oficiálnych informácií plánuje po viac ako 30 rokoch čakania vrátiť Lanciu späť do prestížneho seriálu WRC. Zvoleným modelom by bol Ypsilon, ktorý by sa vyrábal v konfigurácii Rally2. Vývojový program sa začne už teraz, v roku 2024 a v roku 2025 ho údajne plánujú pripraviť do konfigurácii WRC a vývojovými testmi ho neustále vylepšovať až do roku 2027. Toto zverejnilo známe AutoSprint Italia.
Táto správa rýchlosťou svetla začala naznačovať o znovuzrodení sna s projektom, ktorý sa pripravuje, aby sa Lancia vrátila do majstrovstiev sveta v rely. Operácia, ktorá sa už rozbehla, sa uberá a čochvíľa má byť v procese štartu. Pokúsme sa poskladať kúsky zložitej skladačky, aby sme získali celkový obraz, ktorý presahuje akýkoľvek návrh. Návrat Lancie do tejto špeciality je skutočne niečo senzačné v čase, keď FIA musí rozhodnúť o budúcnosti WRC, keď súčasné Rally 1 budú na konci roka 2026 vyradené v prospech, zdá sa, vylepšených Rally 2. A vzhľadom na ochotu predstavenstva Stellantis venovať pozornosť rally, bolo prijaté rozhodnutie dať zelenú novému počinu Lancie namiesto sústredenia sa na ďalší vývoj iného auta v skupine, akým je Citroen C3. Autom voľby by bol Ypsilon, ktorý by sa vyrábal v konfigurácii Rally 2, čo je vývojový program, ktorý sa začne už v roku 2024 s debutom v roku 2025, aby bol nasledujúci rok pripravený na vývoj nového auta v konfigurácii WRC 2027.
Medzi ciele Stellantis Group patrí postupná revitalizácia a jasné oživenie značky Lancia. Takže tento rázny návrat značky, ktorá sa zapísala do histórie, by bol správny krok, ale začalo by sa úplne od nuly, keďže „Lancia Racing Team“ bol pred tridsiatimi rokmi „rozobraný“ a všetci tí fantastickí mechanici a technici, ktorí predtým pracovali a robili priam až skutočné zázraky tam už nefungujú. Skrátka, nový rok začíname opäť s novou Lanciou. A k tomu aj zadné športové svetlá v štýle Ypsilon inšpirované slávnym Stratosom. Už pred dvoma rokmi, keď sa generálny riaditeľ Stellantis Carlos Tavares zúčastnil na Monte Carlo Storico za volantom ikonickej Lancie Stratos vo farbách Alitalia, ktorá pôsobila ako rozbuška, začali kolovať prvé šepoty, po ktorých nasledovali prvé nepatrné vstupy. Teraz, keď sa plán Stellantis vrátiť k rally, pod značkou Lancia, sa tento plán poriadne zrýchlil. Treba pripomenúť, že Lancia je značka s najväčším počtom titulov v histórii Majstrovstiev sveta v rallye (WRC).
Redakcia ÚAMK