Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

V týchto dňoch sa odštartovala snáď najslávnejšia rallye v histórii, ktorá zároveň otvorila svetový šampionát v roku 2003.

A kadiaľ povedú rýchlostné skúšky rallye? Rallye Monte-Carlo odštartovala vo štvrtok (19. januára) o 18.30 hod. pred povestným miestnym kasínom. Včera nasledovali dve nočné rýchlostné skúšky, z ktorých jedna povedie na legendárny priesmyk Col de Turini, pričom tento rok bude cieľ až na samotnom vrchole tohto priesmyku. V priebehu piatku a v sobotu sa pôjde dohromady až dvanásť rýchlostných skúšok, v oboch dňoch bez obvyklého poludňajšieho servisu.

V nedeľu (22. januára) prebehnú zostávajúce štyri rýchlostné skúšky. Záverečná bude klasickou -Powerstage, na ktorej berie päť najrýchlejších posádok od piatich do jedného bonusového bodu ku klasickému hodnoteniu. Celkom musia posádky, ktoré dôjdu až do cieľa absolvovať až 325 „ostrých“ meraných kilometrov.

Vedeli ste, že…

Prvá Rallye Monte-Carlo sa išla v roku 1911 a je úplne najstaršou súťažou aktuálneho kalendára WRC? Táto súťaž bola pôvodne navrhnutá pôvodne hlavne ako propagačná akcia Monaka na posilnenie obvykle slabšej zimnej turistickej sezóny?
Do roku 1998 (aj keď práve v tomto roku mali továrenské tímy výnimku) sa vychádzalo z rôznych koncov Európy, niekedy dokonca až zo severnej Afriky, a účastníci sa zišli v Monte-Carle alebo vo Francúzsku, kde začal skutočný štart tejto nádhernej, ale aj obtiažnej rallye.

Na Rallye Monte-Carlo je úplne zásadná a extrémne náročná voľba správnych pneumatík. K dispozícii sú iba štyri typy: slicky s dvoma rôznymi zmesami, plus snehové pneumatiky s hrotmi alebo bez nich. Posádky sa musia až na štyri rýchlostné skúšky zaobísť bez servisu. Počas toho si musí vystačiť len so štyrmi pneumatikami nasadenými na vozidle a maximálne dvoma rezervnými kolesami. Pretože sa často stáva, že zatiaľ, čo jedna rýchlostná skúška je pokrytá snehom a ďalšia je namrznutá, mokrá alebo suchá, je voľba pneumatík kompromisom.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *