Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Veľký test elektromobilov.

BMW iX xDrive 50

Nemecký autoklub ADAC vydal aktualizovaný test elektromobilov, v ktorom sa zameral na dojazd aktuálne predávaných modelov. Ponúkol cenné informácie pre spotrebiteľov, ktorí uvažujú o kúpe elektromobilu.

Pri spaľovacích motoroch väčšina vodičov z vlastnej skúsenosti vie, koľko kilometrov prejdú na plnú nádrž. Pri elektromobiloch je ale situácia iná a spotrebiteľom chýba informácia koľko kilometrov dokážu elektromobily prejsť na jedno nabitie.

Je pravda, že stále platí, že čím je väčšia kapacita batérie, tým je väčší dojazd, do úvahy treba ešte vziať aj efektivitu a príkon motora. Nízka efektivita prvej generácie elektromobilov odrádzala spotrebiteľov pred kúpou elektromobilov.S touto výzvou sa však výrobcovia popasovali a prejavilo sa to aj na testoch elektromobilov, hoci stále platí, že veľké SUV a dlhé sedany dosahujú vyššiu spotrebu ako malé mestské automobily.

Podľa testu ADACu na prvom mieste rebríčka elektromobilov s najväčším dojazdom skončil BMW iX xDrive 50 s dojazdom 610 km a spotrebou 20,4 kWh na 1000 km. Druhé miesto obsadil Mercedes-Benz EQS 450+, ktorý mal dojazd 575 km a spotrebu 21,5 kWh na 100 km. Trojicu elektromobilov s najväčším dojazdom uzatvára Hyundai Ioniq 6 2WD s 555 km a spotrebou 15,5 kWh na 100 km.

Naopak najmenší dojazd mala značka Renault model Twingo Electric s dojazdom 150 km a spotreba bola 17,6 kWh na 100 km, druhé miesto patrí Mazde MX-30 e-SKYACTIV, ktorá prešla 170 km pri spotrebe 21 kWh na 100 km a na tretej priečke sa umiestnila Honda e s 180 km a spotrebou 20,5 kWh na 100 km.

Najnižšiu spotrebu mal Hyundai Ioniq 6 2WD a to 15,5 kWh na 100 km a najvyššiu Mercedes-Benz EQV 300 30,8 kWh na 100 km.

Všetky testované vozidlá boli porovnávané  v realistických podmienkach testom „ADAC Ecotest“, ktorý absolvovali všetky automobily za štandardizovaných podmienok. Treba však vziať do úvahy aj fakt, že dojazd elektromobilu v zimnom období je odlišný od uvedeného testu a klesá často aj o desiatky percent.

Test nemeckého autoklubu ADAC ukázal na skutočnosť, že aj s relatívne malými akumulátormi je možné vyrobiť elektromobil s veľkým dojazdom.

 

Váš Ústredný automotoklub Slovenská republika

JUDr. Eva Žitná – Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

AdAd
Möbelix