Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Muži vs. ženy – Ako je to pri výbere automobilu?

Muži vs. ženy - Ako je to pri výbere automobilu?

Muži sú z Marsu, ženy z Venuše. Často sa ich pohľady na vec a názory rozchádzajú. Ako je to však pri výbere automobilu? Zaujímavým zistením je, že doba pandémie veľmi neovplyvnila preferencie zákazníkov oboch pohlaví, určité rozdiely sa však predsa len ukázali.

Podľa štatistických údajov významného predajcu jazdených vozidiel bolo v ich sieti v roku 2020 obslúžených okolo 70 000 zákazníkov. Mužov sa zaujímalo o automobily 80,59 % a 19,41 % zákazníkov boli ženy.

Obe pohlavia mali v roku 2020 pri výbere automobilu takmer stále rovnaké preferencie, ako pred vypuknutím pandémie COVID 19. Najvyhľadávanejšími a najpredávanejšími automobilmi je značka Škoda. Pri výbere konkrétneho modelu sa už preferencie mužov a žien líšia. Muži si vyberali najčastejšie model Škoda Octavia, ženy Škoda Fabia. Pri značke Volkswagen si muži najčastejšie kupovali model VW Passat a ženy VW Golf.

Muži vs. ženy - Ako je to pri výbere automobilu?

Kráľovnou medzi farbami automobilu sa stala u oboch pohlaví strieborná farba, na druhom mieste opäť zhodne u mužov aj žien biela farba, tretia najobľúbenejšia farba bola u mužov čierna a u žien modrá.

Pri výbere motora sú muži rozdelení takmer na polovicu, keď 48,99 % si zvolilo benzínový motor a 51,01 % uprednostnilo naftový motor. Rozhodovanie žien pri výbere motora bolo rozdielne, keďže 60,55 % žien preferovalo benzínový motor a 39,45 % žien si vybralo naftový motor.

Výber automobilu rozhodne nie je každodennou záležitosťou, je to rozhodnutie na niekoľko rokov, v niektorých prípadoch aj niekoľko desaťročí a jeho výber je ovplyvnený mnohými faktormi. Záleží na preferenciách konkrétneho zákazníka, ktoré faktory ovplyvnia jeho výber.

Buďte rozvážni a ohľaduplní, nielen pri výbere automobilu, ale hlavne v cestnej premávke.
Váš Ústredný automotoklub Slovenská republika

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *