Trendy posledných rokov v automobilovom priemysle smerujú čoraz viac k elektromobilite a elektrifikácii automobilov so spaľovacími motormi. Silnými argumentami tohto faktu je snaha o ochranu životného prostredia. Nie vždy je však tomu tak. Plusom a mínusom elektromobility sme sa venovali v samostatnom príspevku. Jedným z dôvodov nedôvery k elektromobilom je aj istá miera konzervatívneho prístupu zákazníka, ktorý sa nechce s klasickým spaľovacím motorom rozlúčiť. Vývojoví pracovníci a konštruktéri sa teda zamerali na vývoj a výskum alternatívy k elektrickým, hybridným či plug-in modelom na trhu.
Budúcnosť môže byť v niekoľkých druhoch pohonov, ktoré sa budú navzájom dopĺňať. Nie je však nutné, aby jedným z týchto pohonov bola elektrická energia.
So zaujímavým nápadom prišiel strojný inžinier Jason Fenske z North Carolina State University, ktorý sa zaoberá vývojom technológií v automobilovom priemysle. Podľa jeho názoru spaľovací motor s vnútorným spaľovaním ešte stále nepatrí do smetného koša. Navrhol teda motor, ktorý bude prispôsobený na spaľovanie benzínu aj nafty. Keďže benzínový a naftový motor majú svoje nedostatky, navrhuje riešenie, ktorým spojí obidva druhy motorov do jedného agregátu, ktorý bude využívať dva druhy palív. Automobil teda bude musieť mať dve oddelené palivové nádrže. Ak bude z hľadiska priebehu výkonu a emisií výhodnejšie pre benzín, bude motor spaľovať benzín, ak bude lepší naftový princíp, agregát prejde na spaľovanie nafty. Toto riešenie sa prejaví na zložitejšom technickom a technologickom vybavení automobilu, na hmotnosti, rozmerovom prispôsobení, konštruktér je však presvedčený o veľkých benefitoch tohto agregátu, ktoré tieto nedostatky vyvážia.
V súčasnosti ešte nie sú známe bližšie technické detaily, takže uvidíme, či táto inovatívna myšlienka nájde uplatnenie vo vodách automobilového priemyslu.
Podeľte sa s nami o Váš názor na túto tému.
Váš Ústredný automotoklub Slovenská republika
zdroj:Engineering Explained