Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Čiňania kupujú opustené závody Fordu

Klares Bekenntnis zum Standort Deutschland: Ford investiert 600

Číňania kupujúci už nevyužiteľné a opustené závody Fordu najlepšie ukazujú, kam sa posúva celý auto priemysel.

Varovanie pred týmto vývojom mnohí roky označovali len za klišé a prehnanú obavu. Teraz mu už nestojíme len tvárou v tvár, reálne ho prežívame. Špekulácie o prevzatí zvyšných tovární Fordu čínskym BYD boli pravdivé. Začína sa v Camacari, pokračovať sa môže v Saarlouis.
Pre elektrický pohon tento výrobca pochopiteľne nehorí z ničoho nič. V priebehu posledných rokov totiž jeho spaľovacia ponuka začala na konkurenciu strácať, hlavne vinou zlých rozhodnutí. Modrý ovál sa totiž okrem iného rozhodol, že jeden model má vyhovovať úplne všetkým ľuďom na všetkých kontinentoch. Niečo také pochopiteľne nemohlo skončiť vzostupom predajov, a keďže na dohnanie rozbehnutého vlaku bolo už neskoro, rozhodol sa Ford naskočiť na iný. Automobilka tak plne podporuje politikov, ktorí sa z neho rozhodli urobiť jedinú možnú alternatívu pre budúcnosť – už to neberie ako hrozbu, ale ako obranu svojho ďalšieho, podľa nás opäť zlého rozhodnutia.

Keďže s elektromobilitou sú spojené nemalé investície, musela automobilka logicky pristúpiť k úsporám. Cez palubu sa pritom rozhodla hodiť hlavne svoju brazílsku pobočku, pod ktorou spadali tri továrne. Padáka tak dostalo zhruba päť tisíc ľudí, z ktorých najviac dochádzalo do podniku v Camacari. Ford potom oznámil, že v krajine končí iba s výrobou, nie so svojimi aktivitami. Autá, ktoré chce v Brazílii predávať, sa však už iba dovážajú. A akokoľvek sa tak podľa modrého oválu do predaja dostanú aj predtým nedostupné modely, nestane sa tak v spojitosti s nižšími cenami.
Ford sa tak továrne v Camacari potreboval zbaviť, pričom v minulosti sa špekulovalo o tom, že kupcom sa stane čínska automobilka BYD. Tá mala v rámci svojho rozmachu kúpiť hneď niekoľko tovární modrého oválu po celom svete. Samo BYD predtým tieto špekulácie označovalo prinajmenšom za predčasné, teraz už sú ale realitou – Camacari je jeho a ďalšie fabriky majú nasledovať.

BYD má v Brazílii prevádzkovať hneď tri podniky zamerané okrem iného na spracovanie lítia a ďalších komponentov potrebných pre batérie elektrických áut, výrobu podvozkov pre autobusy a nákladné vozidlá a montáž osobných áut. Práve tie majú vznikať v Camacari. Všetky informácie ohľadom ďalšieho vývoja aktivít BYD za oceánom sa oficiálnymi majú stať až v apríli, to ale napokon dnes nie je podstatné.
Zaujímavé bude sledovať, či Číňania kúpia aj továreň v Saarlouis, aj okolo možnosti jej prevzatia predtým automobilka prešľapovala. Nech už sa ale rozhodne akokoľvek, ich kroky ukazujú, kam sa dnes posúva celý automobilový priemysel. Tradičné značky bláhovou stávkou na jediné riešenie strácajú svoju pozíciu na trhu, Číňania na rovnakom poli dokážu byť efektívne a ani za spaľovacími autami nerobia hrubú čiaru. Zastaví ich niekto? Jedinou šancou je, že politici aj výrobcovia prezrú a prestanú kopať hrob vlastne nám všetkým. Čudovali by sme sa ale, keby s tým prestali skôr, ako začneme byť lopatu po lopate zahadzovaní hlinou.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *