Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Systém štart-stop. Áno alebo nie?

UAMK-Systém štart-stop. Áno alebo nie?

Systém štart-stop sa stal súčasťou každého nového automobilu predávaného v Európe. Systém automaticky vypína motor vždy, keď automobil zataví a nachádza sa v kľudovom režime.

Najzávažnejším argumentom pre jeho zavedenie bolo zníženie hodnoty emisií ako aj úspora paliva a teda v konečnom dôsledku peňazí. Toto je však pomerne diskutabilná „výhoda“, pretože reálne meranie ukázalo, že pri jazde v meste systém ušetril len 0,03 l paliva na 100 km.  Teda zníženie spotreby je zanedbateľné.

Dodávateľ automobilových komponentov Federal Mogul však vo svojich štúdiách upozorňuje na to, že systém štart-stop nadmerne zaťažuje motor, najmä však kľukový hriadeľ a ložiská. Tieto komponenty sú zaťažované až 10x viacej, ako pri automobiloch bez systému štart-stop.  Na riešenie tohto problému spoločnosť  vyvinula polymérový povlak Irox, ktorý znižuje trenie. Používaním spomenutej technológie by sa z dlhodobého hľadiska dalo zabrániť predčasného opotrebovaniu namáhaných komponentov.

tart-stop uamk

Systém štart-stop vyžaduje zvýšené náklady pri výrobe, ako aj pri servisovaní automobilu. Pre správnu funkciu tohto systému je nutný špeciálny štartér, výkonnejší akumulátor, alternátor,  samozrejme aj modifikovaný systém štartovania. Životnosť štartéra a akumulátora sa pri využívaní  systému štart-stop výrazne skracuje.

Milí motoristi, záleží teda len na Vás, či systém štart-stop, ak ho v automobile máte, budete využívať alebo ho radšej budete deaktivovať.

Jazdite bezpečne, s rozvahou a s rozumom.

Váš Ústredný automotoklub Slovenská republika
Zdroj: www.federalmogul.com

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *