Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Subaru vymyslelo systém, ktorý dôkladne monitoruje premávku za autom

Subaru - sledovací systém vzadu

Určite sa už aj Vám nie raz stalo, že sa Vám vodič idúci za Vami nepríjemne lepil na zadok Vášho auta. Vodičov, hlavne tých začiatočníkov to môže samozrejme poriadne vystrašiť, alebo zneistiť. Automobilka Subaru ale prišla s nápadom, ktorej princíp a systém by vám mohol pomôcť. Aj keď by väčšina z nás asi bola najradšej, aby niekto vymyslel systém, ktorý takzvaného lepiča nejako potrestá, faktom je, že táto technológia je skôr určená pre tých, ktorý majú z takýchto vodičov a vyhrotených situácií stres.

Ide o kombinovanú technológiu, ktorá využíva biosenzory, kamery a technológiu rozpoznávania tváre vodiča. Potom systém s umelou inteligenciou analyzuje pohyb jednotlivého vozidla počas jazdy ako aj všetkých ostatných vozidiel v okolí a „študuje“ správanie vodiča v konkrétnych situáciách. Cieľom systému je zistiť emocionálne reakcie vodiča na určité jazdné situácie. Dokáže rozpoznať rozrušenie vodiča v momente, keď sa mu tlačí za zadkom iné vozidlo, ako aj emócie, ako je frustrácia vodiča.

Systém reaguje na emočný stres a umelá inteligencia zbiera informácie do databázy. Technológia je určená na implementáciu do budúcej generácie Subaru Crosstrek a funguje tak, že systém dokáže určiť, že sa zozadu blíži rýchlejšie vozidlo a že je zvýšené riziko kolízie. Potom by sa aktivoval zvukový varovný signál alebo obrázok na multimediálnej obrazovke, aby informoval vodiča o situácii a navrhol opatrenia, ktoré treba vykonať. Ak vodič jazdí príliš pomaly, systém mu môže povedať, aby zrýchlil, a tiež by mohol odsledovať, či je voľný jazdný pruh vedľa neho a odporučiť zmenu.

Systém by mohol dokonca navrhnúť zastavenie na kraj cesty, aby rýchlejšie vozidlo prešlo bez „ujmy“. Systém by taktiež mohol s vodičom kedykoľvek komunikovať, opýtať sa ho na jeho emocionálny stav a navrhnúť menej stresujúce trasy, čo môže byť fajn v prípade menej skúseného vodiča. Rovnako by mohol varovať vodiča, keď bude na ceste s vyššou priemernou rýchlosťou a poradiť mu primeranú rýchlosť, aj kedy treba zmeniť jazdný pruh a kedy spomaliť alebo zrýchliť. Cieľom je pomôcť vodičovi byť lepším a bezpečnejším za volantom pre väčšiu bezpečnosť premávky. Po každej jazde systém poskytne vodičovi celkový pohľad na údaje zhromaždené z kamier v kabíne a okolo vozidla a upozorní ho na kritické momenty s odporúčaniami.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *