Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Rýchlostná cesta R2 Mýtna – Kriváň

Keby ste chceli nájsť stavbu, kde je najväčšie množstvo stavebnej techniky na Slovensku, museli by ste ju hľadať na strednom Slovensku. Paradoxne to momentálne nie je Bratislava, ale výstavba rýchlostnej cesty Mýtna. Mýtna je momentálne stavbou s najväčším množstvom stavebnej techniky na Slovensku. Aktuálne sa tu nachádza 14 vežových a 25 kolesových žeriavov.

Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková informovala, že na starosti majú výstavbu rýchlostnej cesty v korunách stromov.

„Žeriavy slúžia najmä pri výstavbe mostných objektov – dominantou tohto úseku je aj budúca najdlhšia estakáda Slovenska. Na stavbe máme dva špeciálne kolesové žeriavy s nosnosťou 500 ton, ktoré sa používajú pri montáži výsuvnej skruže,“ opísala Žgravčáková.

Krivánsky úsek rýchlostnej cesty je bohatý na mosty, stavia sa tu najdlhšia estakáda a niekoľko ďalších mostov. Vo všeobecnosti sa na tunajších mostoch realizujú základy, piliere, zárodky lamiel a samotné lamely, priečniky a nosné konštrukcie, teda armovanie, debnenie, pokládka výstuže a betonáž.

Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorého odovzdanie motoristom sa uskutočnilo v decembri minulého roka. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.

Po zabetónovaní hornej dosky segmentu sa čaká približne dva až tri dni na dosiahnutie predpísanej pevnosti potrebnej na napínanie. Po dosiahnutí pevnosti sa predpínajú pozdĺžne a priečne káble. Po napnutí celého segmentu sa segment oddební a pripraví na výsuv. Po vysunutí segmentu sa most zaistí proti posunu a pokračuje sa na ďalšom segmente – nastavenie podlahy a krídiel, debnenie stien, osadenie prefabrikovaných vzpier, montáž armatúry spodnej dosky a steny a takisto realizácia priečnika, betonáž spodnej dosky, betonáž stien a priečnika, debnenie stropu, montáž výstuže a tvrdej výstuže a následne betonáž hornej dosky.

Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *