Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Renault Trafic – Heuliez

Renault Trafic - Heuliez (1)

Troška z histórie. Dizajnérska firma Heuliez prepracovala dodávku Renault Trafic v roku 1980 do podoby luxusného minivanu.
Karosárska firma Heuliez vytvorila z Renaultu Trafic, na začiatku jeho aktívnej kariéry, luxusnú limuzínu v praktickej podobe. Aj keď pojazdná zasadacia miestnosť demonštrovala um Francúzov, bohužiaľ plán a nápad ostal len v jedinom exemplári.

Renault Trafic - Heuliez (2)
Luxusné „dodávky“ nie sú ničím novým. Najmä európski výrobcovia síce na poli ľahkých úžitkových automobilov v hojnej miere spolupracujú, napriek tomu sú schopní ponúknuť aj naozaj veľmi slušne vybavených áut pre väčší počet ľudí. Jedno také auto ale vzniklo už na začiatku 80. rokov minulého veku. A ako základ poslúžil model, ktorý by v tejto podobe čakal asi málokto.

Renault Trafic - Heuliez (3)
Francúzsky Renault predstavil v roku 1980 hne´d dva nové úžitkové rady: menší Trafic a väčší Master. Obe boli určené hlavne na prácu, prípadne prevoz ľudí so základným komfortom. Iste, na jeho podvozkoch sa doslova vybláznili výrobcovia obytných vozidiel. Ostatné prestavby boli čisto funkčné. Továrenská verzia Touring, ktorá ponúkla pohodlie porovnateľné aspoň s bežnými osobnými vozidlami, sa objavila až po prvej modernizácii (1989).
Ale bol tu ešte Heuliez. A práve ten krátko po začatí výroby Traficu nadviazal na svoje dávne prestavby na báze dodávok Renault Voltigeur, Goélette a Galion. Povojnové tonové úžitkové autá dostali meno Voltigeur v roku 1959, Goélette bola verzia s nosnosťou 1400 kg a Galion predstavoval väčšiu dvojapoltúnu s prakticky rovnakou karosériou, od roku 1957 ju vyrábal Saviom.

Renault Trafic - Heuliez (4)

Heuliez (1920-2013) bol pôvodne karosárňou, počas svojej existencie spolupracoval s mnohými francúzskymi automobilkami, s Renaultom napríklad na vývoji slávnej R5 Turbo , R25 . vytvoril niekoľko projektov pre značku Alpine a malosériovo upravoval R4 na polokabriolety.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *