To, že automobilka BMW už dlhšiu dobu pracuje na novej platforme, ktorej hovorí Neue Klassa, nie je žiadnym tajomstvom. Prvým modelom, ktorý ju využije, by mal byť elektrický sedan veľkosti zodpovedajúci súčasnej rade 3.
Aj preto sa objavujú špekulácie, že by novinka mohla dostať označenie i3 a že by mohla byť ponúkaná paralelne so zážihovými a vznetovými verziami radu 3. Nemecká automobilka by totiž mala prvé vozidlo, postavené na architektúre Neue Klassa, začať vyrábať už v roku 2025. Firma platformu popisuje ako zameranú na udržateľnosť, cirkulárnu ekonomiku a používanie nových technológií a výrobných procesov.
Na príchod novej architektúry BMW láka aj nedávno predstavený koncept BMW aj Vision Dee, ktorého dizajn podľa automobilky vychádza z tradičných prvkov značky. Sú to tzv. obličky vpredu, dvojité (predtým kruhové) svetlá alebo linka bočných okien zakončená Hofmeisterovou krivkou. Charakteristické detaily dizajnéri prepracovali do modernejšej podoby. Štúdia okrem toho zaujala karosériou, ktorá vie meniť farby a svetlomety, imitujúcimi výrazmi ľudskej tváre.
A práve koncept aj Vision Dee poslúžil známemu digitálnemu umelcovi a dizajnérovi menom Lars Sältzer k návrhu podoby sériového prevedenia sedanu na novej platforme Neue Klassa. Lars vozidla ponechal tvary a proporcie štúdie, tú však previedol do civilnejšej podoby. Jeho vízia tak dostala normálny modrý metalický lak, štandardné kolesá, klasické spätné zrkadlá alebo tradičnejšie nárazníky. Auto však aj naďalej zaujme prednou maskou a zaujímavými svetlometmi na oboch koncoch karosérie. Je ale naďalej otázne ako veľmi sa Lars trafil do reality. Čo sa architektúry Neue Klassa týka, po elektrickom sedane bude zrejme nasledovať elektrické SUV, už teraz označované ako nástupca iX3.
Redakcia ÚAMK