Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Maserati – dražba v Krakowe

Maserati 00010

Len pár kilometrov od nás sa predáva tento vzácny skvost.

Aukčné portály sú plné zreštaurovaných krásnych a nablýskaných veteránov. Ponuky rezonujú klasikami uvedenými do pôvodného stavu, ale až inzerovaná hromada šrotu odhaľuje zákulisia väčšiny mnohohodinových projektov za záchranu automobilového dedičstva.

Hromada talianskeho šrotu je začiatkom zdĺhavého procesu oživenia fantastického Maserati Merak SS z roku 1979. Je predčasné predvídať, či bude opravené Tipo AM122 niekedy hviezda lukratívnej dražby, ale popis pri fotkách nabáda k tráveniu zvyšku života v dielni. A to poriadne dlhého. Ťažko hodnotiť, koľko hodín zaberie zloženie „kopy železa“ do podoby nádherného športového vozidla od Italdesignu. Diely by mali byť k požadovanému výsledku „takmer kompletné“ a predajca dodal, že vrak potrebuje „totálnu obnovu“.

Maserati 00009

Pokrčené trosky pripomínajú zvyšky stroskotanej lode. Skrútený rám a karoséria je rozdelená na dve polovice a drží ju pri sebe drevená fošňa. Rozorvaná karoséria musela zrejme odolať nehode, čas by sám o sebe takú spúšť nedokázal. Autu okrem toho úplne chýba čelné sklo a namiesto elegantného interiéru zaberajú spomínané drevené výstuhy, pre vizualizáciu originálneho športiaka pre štyroch je potrebné zapojiť až priveľkú dávku predstavivosti.

Maserati 00003

Pokročilo zhnité kusy štvormiestneho kupé majú skôr bližšie do zberne kovošrotu, ale bolo by škoda neposlúchnuť výzvy predajcu k obnove jedného z 1830 exemplárov vyrábaných v Bologni medzi rokmi 1972 až 1983. 

Keď pred 44 rokmi tento konkrétny automobil opustil taliansku továreň, poháňal ho trojlitrový šesťvalec s výkonom 162 kW (220 koní).  Rovnako ako pôvodný motor V6 je vedľa auta naskladaný rad ďalších náhradných dielov. Súčasný majiteľ dúfa, že budú súčiastky použité s čo najväčším dôrazom na originalitu. Okrem palubnej dosky typickej pre typ SS bude snáď zachovaná krása zliatinových kolies značky Campagnolo. Drastické poškodenie je dané vonkajšími vplyvmi, bez nich by nájazd 29.023 míľ (46.707 km) vyzeral podstatne menej katastrofálne.

Maserati 00005

Predávané pozostatky Maserati boli legálne dovezené späť do Európy, nechýbajú všetky dokumenty a rovnako aj zaplatené colné poplatky. V súčasnej dobe je torzo k dostaniu v neďalekom Krakove. Záujemcovia sa môžu dostaviť na prehliadku, po zložení čiastky 15 tisíc eur majú možnosť podľahnúť automobilovému diablovi vo forme nikdy nekončiaceho oživenia jednej z mnohých talianskych legiend. A nádejnému majiteľovi nového „auta“ by sa tak teoreticky mohla začať detailná práca a zároveň s ňou aj nová výzva.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *