Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 948 799 710
info@uamk.sk
Slovensko

Kalifornskí hasiči mali s touto Teslou plné ruky práce.

uamk-tesla

Najprv ju hasili, potom ju museli zakopať. Vyše 3 týždňov stála na vrakovisku, pretože bola po nehode rozbitá. Z ničoho nič jedno poobede vzbĺkla a začala horieť. Samozrejme, uhasiť ju nešlo. Po niekoľkých hodinách intenzívneho hasenia ostalo jediným riešením toto auto zakopať do zeme a liať na neho vodu zhora, čím ho vlastne zaliali. Toto riešenie, ako sa neskôr ukázalo, bolo na tom mieste jediným správnym. Čiže realita ukazuje, že elektromobily môžu byť po jednej strane ekologické a na spotrebu aj ekonomické, no problémy s nimi sa môžu veľmi ľahko a rýchlo ukázať aj po skončení ich životnosti.

V skutočnosti nám prax ukazuje, že elektromobily sú pri požiaroch veľkým problémom. Kým autá s bežným spaľovacím motorom dokážeme uhasiť za pár sekúnd, alebo minút, elektromobily sú toho pravým opakom. V krajinách západnej Európy sú dokonca elektromobilom už zakázané aj vjazdy do podzemných parkovísk a garáží. Mnoho majiteľov si svoje auto kvôli rizikovosti samovznietenia k blízkosti elektromobilov už radšej ani nezaparkujú. Zaujímavý je ale aj pohľad a apelovanie hasičov pri likvidáciách požiarov elektromobilov. No tie (zatiaľ) ale nikto nepočúva.

redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ad
Ad