Tatra 77 patrí medzi najdôležitejšie autá histórie, je totiž považovaná za prvé sériovo vyrábané vozidlo s aerodynamickou karosériou.
A je zároveň aj súčasne prvým automobilom, ktorého aerodynamické vlastnosti sa testovali a ladili v aerodynamickom tuneli. Tatra model 77 vyrábala v rokoch 1934 až 1938, postavila celkom 255 kusov. Život elegantného vozidla s motorom vzadu je možné rozdeliť na dve časti: najprv tu bola pôvodná T77, na ktorej v roku 1935 nadviazalo vylepšenie prevedenia T77 A. To je väčšie, na dĺžku meria 5410 milimetrov (originálny T77 5130 mm), má dlhší rázvor (3250 mm oproti 3150) a dostalo aj väčší a výkonnejší motor.
Vzduchom chladený osemvalec s objemom 3,4 litra poskytoval výkon 55 kW, pôvodná trojlitrová V8 dávala 44 kW. Tatra 77 A sa podľa výrobcu dokázala rozbehnúť až na 150 km/h. Na pohľad potom model „áčko“ spoznáte jednoducho podľa tretieho predného svetlometu, umiestneného uprostred. K ľuďom, ktorí Tatru 77 A obdivujú, patrí aj Radek Štefan . Český dizajnér dokonca vytvoril návrh modernej podoby tejto automobilovej legendy. „Rád premýšľam o tom, ako by asi vyzerali nástupcovia klasických a už nevyrábaných modelov. A Tatru som chcel stvárniť už veľmi dlho,“ opisuje Radek, ako sa jeho vízia zrodila.
„Chcel som vytvoriť niečo, čo čerpá, čo sa hlavných proporcií týka, z modelu Tatra 77A. Snažil som sa pritom zachovať charakteristické prvky: aerodynamický, nízky zadok a tri kruhové elementy vpredu, umiestnené v objeme, ktorý sa prevaľuje cez predné kolesá. Kvapka je potom tak nejako téma pre všetko, čo na aute vidíte,“ povedal.
Dizajnér chcel tiež spojiť klasické proporcie s modernými technológiami a elektrickým pohonom.
„To je kontrast, ku ktorému mám veľmi blízko. Netušil som však, aké to bude náročné. Akonáhle vyrežete tri kruhy na predku vozidla, nikdy to nebude vyzerať moderne. Stále s tým bojujem, návrh pre mňa stále nie je hotový,“ upozorňuje Radek Štěpán.
Postranné polkruhové výrezy vpredu slúžia ako kryt vyklápacích svetiel, prostredné má ukrývať výklopný lidar a ostatnými senzormi. Tieto prvky spája tenký LED prúžok. „Na bokoch som chcel urobiť Venturiho tunel, ktorý vychádza v zadnej časti, a opäť tým podporiť kvapkovitú tému. Ďalší tunel je potom aj vpredu pod svetlami. Vzduch putuje pod kapotou a vyúsťuje pri prednom skle,“ uzatvára šikovný dizajnér.