Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Aby Volkswagen ponúkal viac priestoru ako napríklad Škoda Octavia?

VW_Lavida_2022_facelift_prvni_sada_02

A dokonca by vyšiel na citeľne menšie peniaze? Vieme, že to môže znieť neuveriteľne, ale je to tak A preto nakoniec neprekvapí jeho obchodný úspech. U nás ale model Lavida bohužiaľ nekúpite.

Volkswagenu sa v posledných rokoch nedarí skoro nikde, najviac ho ale musia bolieť masívne prepady na jeho najväčšom trhu, teda v Číne. Tam počas posledných štyroch rokov prišiel skoro o milión zákazníkov, v poslednom čase sa ale predsa len trochu zbiera. Posledný meraný mesiac tohto roku, teda november, bol znovu o 15,3 percenta nižšie oproti roku 2021, predchádzajúce mesiace ale boli lepšie, a tak celková tohtoročná bilancia nakoniec aspoň prekoná tú minuloročnú.

Firma sa negatívny vývoj dlho pokúšala zvrátiť pomocou záplavy nových SUV, ktoré vyzerajú ako stávka na istotu. Nakoniec ale pochopila, že ani toto nie je jediná karta, ktorú je možné hrať donekonečna. A tak zatopila aj pod kotlom ponuky konvenčných modelov, ktorým s predajni stále darí lepšie. A tým najdôležitejším z nich je ich absolútna novinka –  typ Lavida.

Ten sa za veľkým múrom dlho rátali za akýsi bestseller, svoju pozíciu ale začal v posledných rokoch strácať. Nemecká automobilka preto prišla s celkom pozoruhodnou modernizáciou, ktorá zjavne zabrala a predaje auta vystrelila znova na absolútny vrchol. Lavida ide na odbyt až tak dobre, že je nielen najpredávanejším VW v Číne, je to aj najpredávanejší model od koncernu  VW na celom svete a dokonca aj najpredávanejšie nemecké auto na zemeguli. To je fascinujúci stav. Na kompletné čísla za celý rok pre celý svet si musíme počkať, pôjde ale o viac ako 400 tisíc áut.

Čím to je? Pomerom hodnoty a ceny, toto zaklínadlo nikdy fungovať neprestalo. Auto totiž s cenou štartuje len na 120 900 yuanoch, teda asi 16 tisícoch Eur. Možno to nie je úplne málo na čínske pomery, ale uvážte, či za tieto peniaze dostanete nové auto od VW u nás. Ani malé Polo dnes zďaleka nezačína za tieto peniaze.V Číne pritom v podobe Lavidy dostanete naozaj veľké auto, ktoré meria 4,7 metra na dĺžku a pracuje s rázvorom 2 688 mm. Je to väčšie vozidlo ako Škoda Octavia, napriek tomu je takto dostupné.

Odbyt inovovaného prevedenia sa po plnom rozjazde predajov dostal na úroveň okolo 40-tisíc vozidiel mesačne a medzi nemeckými autami dnes skutočne nemá absolútne žiadnu konkurenciu. Vďačí za to aj akémusi duálnemu poňatiu, kedy nie je k dispozícii len v štandardnom háve, ale aj v prevedení zvanom Star Edition. To sa líši hlavne špecifickou maskou chladiča, okrem toho dostalo aj tmavé svetlomety, inak poňatý nárazník, kryty spätných zrkadiel aj zadný spojler v čiernej farbe.

VW sa tým snaží znova priblížiť vkusu čínskeho publika, ktoré netúži ani tak veľmi po inováciách techniky. Bližšie sú mu nekonečné modernizácie vzhľadu, ktoré sú pre Číňanov tým pravým prejavom „novosti”. Čím častejšie a výraznejšie sa teda vzhľad mení, tým lepšie. Pokiaľ pri tom zostane priaznivá cena a patrične inovovaný interiér, je skoro vyhrané.

Presne na tieto karty inovovaná Lavida stavia. Vonkajší posun faceliftu je pri štandardnom variante skôr len minimálny a obmedzuje sa na širšiu masku, trošku agresívnejšie tvarované nárazníky či iné zliatinové kolesá. Vnútri ale VW celkom slušne prepracoval palubnú dosku, ktorej dodal väčšiu „plávajúcu“ dotykovú obrazovku multimédií. Nový je potom aj volant, rovnako ako dekory či ambientné podsvietenie. Prevedenie Star Edition potom navyše prináša čierne kožené čalúnenie, s ktorým kontrastujú červené švy a červené doplnky.

Pod kapotou potom zostáva všetko pri starom, takže zákazníci môžu ďalej voliť medzi atmosférickou jedna-päťkou (113 koní) a preplňovanou jedna-štvorkou (150 koní). V prvom prípade potom je možné motor spojiť s manuálom alebo automatom, v druhom je štandardom automatická prevodovka DSG. Rovnako tak je možné za všetkých okolností počítať iba s pohonom predných kolies, nič iné ani v tejto cenovej triede čakať vlastne ani možné nie je.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *