Oficiálna stránka Ústredného automotoklubu Slovenská republika

+421 911 848 450
info@uamk.sk
Slovensko

Lancia Delta S4 na predaj

Delta s4

Keď máte voľných 500.000€, ani neváhajte.

Objavilo sa na predaj auto, ktoré Vám každým dňom začne zarábať peniaze.

To, že auto je niekedy lepšou investíciou ako peniaze uložené v banke, alebo v nehnuteľnosti nie je žiadnou novinkou, Dokonca mnoho bohatých ľudí svoje financie znásobili práve tým, že ich namiesto do bánk investovali do áut.   Mnoho legiend je z radov automobiliek, ktoré už neexistujú, prípadne nie sú vôbec veľmi známe. Jednou z totálnych legiend je napríklad aj talianska Lancia. Talianske automobilky vždy prinášali čosi navyše. Emóciu, vášeň a lásku k autám. Lancia to vystihuje perfektne, s modelom Delta S4 Stradale pridala ale aj adrenalín a dobrodružstvo. Je to auto, ktoré je extrémnou vzácnosťou a jedna sa objavila na predaj.

Delta S4

Lancia bola kedysi celosvetovo preslávenou automobilkou.

Dôvodom je jej účasť v raly skupine B. Tá bola svojho času najrýchlejšou a kráľovnou raly. Je to úplný vrchol, aký mohol byť. Prečo? Šialené výkony, menšie technické regulácie, rovnako aj bezpečnostné predpisy, nad ktorými by sme dnes len neveriacky krútili hlavami. Schválne si nájdite nejaká videá zo skupiny B. Diváci doslova na centimetre od áut, žiadne bariéry, zvodidlá, nič. Doslova stovky metrov koridorov vytvorených len z divákov, kde sebe-menšia chyba mohla stáť životy ľudí. A niekoľko krát došlo aj ku tragickým nehodám. Aj preto musela séria skončiť. Excelovala v nej Lancia Delta S4. Na to, aby mohla automobilka v skupine B štartovať, musela mať auto, ktoré je v sériovej výrobe v počte minimálne 200 kusov. Lancia to neznámym zázrakom obišla a údajne o produkcií klamala a reálne malo vzniknúť len okolo 70-80 kusov. Nikde sa to človek oficiálne nedozvie. Je to šialená vzácnosť, na portáli girardo.com sa objavil jeden kúsok na predaj.

Delta S4

Táto červená Lancia Delta S4 Stradale je práve v civilnom vyhotovení. Pochopiteľne je tu niekoľko úprav oproti pretekárskemu špeciálu. Je tu palubný počítač či klimatizácia, samozrejmosťou je posilovač riadenia, ktorý pri pretekárskej verzií nenájdete. Rovnako pribudla aj zvuková izolácia, ktorá v ostrej verzií absentuje z dôvodu zvýšenej hmotnosti. Čo muselo byť zhodné je motor. Takže pod kapotou je totožný agregát, ako v pretekárskom špeciály. Lenže jeho výkon je znížený. Ostrá verzia dostala cez 550 koní, v tomto prípade sa hovorí o cca 250 –  300 koníkoch pod kapotou.

Aj s nimi sa ale auto dostane na 100 km/h už za nejakých 6 sekúnd! Na auto z roku 1986 je to neskutočná hodnota! No a tento už 38 ročný kúsok je stále v top stave, za sebou má len 23 628 km a dokonalú servisnú starostlivoť. Aj preto je jeho cena extrémna. Známa síce oficiálne nie je, no predpokladá sa, že sa vyšplhá až niekde ku 500 000 €! Za kus automobilovej histórie sa musí adekvátne zaplatiť, my môžeme aspoň obdivovať auto, ktoré bolo, je a aj bude pre mnohých tým najdokonalejším autom, aké kedy vzniklo.

Redakcia ÚAMK

Páči sa Vám tento článok? Podporte nás jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email

Prečítajte si ďalšie články:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *