Predstavila svoj najnovší model a jej dizajn je viac, ako nádherný.
A ako vidíme z fotografií, ktoré Toyota predstavila, veľký dôraz venovali aerodynamike. Svedčia o tom aj úzke a ostro osadené svetlomety ktoré sú s líniami kapoty optimalizované pre dokonalé obtekanie vzduchu. O dôraze na aerodynamiku dokazujú aj detaily karosérie bez zásadných prelisov, do ktorých integrovali kľučky zadných dverí. Veľmi pekným a moderným momentom zadnej časti karosérie sú zadné svetlá. Tento svetelný pás je elegantne a nerušivo vsadený do piatych dverí batožinového priestoru.
Do Európy sa dostane len plug-in hybridná verzia s dvojlitrovým štvorvalcom.Jeho maximálny systémový výkon bude (164 kW) 220 koní. Novinka sľubuje predĺženie elektrického dojazdu o viac než 50 percent. Bude to vďaka použitiu novej trakčnej batérii s navýšenou kapacitou z pôvodných 8,8 na 13,6 kWh. Teoreticky by sa tak dojazd v elektrickom režime mohol navýšiť až na 80 kilometrov.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Prius o 50 mm nižší, o 46 mm kratší a o 22 mm širší než ich model z minulosti. Vďaka predĺženému rázvoru o 50 mm by však v interiéri malo byť aj naďalej dostatok miesta pre cestujúcich. Čo je zaujímavé, že Toyota vodičovi prenechala klasické ovládače panelu klimatizácie, ako aj ďalších dôležitých funkcií vozidla.
Nová Toyota Prius v plug-in hybridnej verzii príde na trh do Európy už o pár mesiacov, teda na jar v roku 2023.
Ceny zatiaľ ešte zverejnené neboli,no necháme sa prekvapiť
Nová Toyota Prius chce samozrejme aj naďalej oslovovať zákazníkov, predovšetkým nízkou spotrebou, k tomu ale pridáva aj úplne novú techniku pod kapotou. Toyota nezanedbala ani eleganciu a tento ich najnovší prírastok do kategórie strednej triedy spĺňa samozrejme aj tie naprísnejšie kritériá v oblasti bezpečnosti. Už podľa jeho vzhľadu je jasné, že koeficient odporu cx je jedným z ďalších dôvodov, prečo bude toto auto aj ekonomickou záležitosťou, čo sa týka jeho spotreby, čo nie je v dnešných časoch zanedbateľným aspektom.
Redakcia ÚAMK