Škoda pôvodne plánovala uviesť na trh elektrickú kombi verzie Octavie na základe súčasnej elektrickej architektúry MEB koncernu Volkswagen. Zellmer však uviedol, že namiesto toho bude podporovaný architektúrou SSP, na ktorej sa pracuje, pretože ponúkne „vyšší výkon a bude nákladovo efektívnejšia“.
Povedal: „Počkajte a uvidíte do septembra a potom vám ukážeme plný potenciál a technický balík, ktorý si predstavujeme. Bude to koncepčné vozidlo, takže je to pre nás aj testovacie miesto, aby sme videli, aký ohlas majú médiá, naši predajcovia a naši potenciálni zákazníci.“
Sériová verzia elektrickej Octavie kombi má prísť do konca dekády v podobnom čase ako príbuzný VW ID Golf, ktorý bude tiež založený na platforme SSP. Očakáva sa, že bude viesť ďalšiu generáciu elektrických vozidiel Škoda a predstaví bod, v ktorom sa dojazd so spaľovacím motorom a plne elektrickým pohonom začne zbližovať.
Elektrické vozidlá značky Škoda doteraz existovali v paralelnej zostave, pretože značka uprednostňuje spotrebiteľský výber a bude tak robiť aj naďalej. To naznačuje, že hybridná Octavia kombi so spaľovacím motorom sa bude aj naďalej predávať, keďže Škoda postupne zavádza do svojich známejších typov vozidlá s elektrickým pohonom na batérie.
Pred elektrickou Octaviou pribudnú ďalšie dve Škody EV. Epiq , súrodenec VW ID 2 a Cupra Raval, bude uvedený na trh budúci rok ako základný elektromobil značky Škoda . Značka tiež uvedie do výroby svoj predchádzajúci koncept Vision 7S v roku 2026 ako elektrický ekvivalent modelu Kodiaq. Toto bude pravdepodobne najdrahšie auto značky Škoda, ale Zellmer povedal, že si zachová svoje základné princípy „funkcionality dizajnu a pomer kvality a ceny“
Fotografia je len ilustračná.